Vejce

22. června 2010 v 19:15 | Jiťule |  Užitečné informace
V posledních letech se objevila cholesterolová mánie, která za hlavního viníka prohlásila právě vajíčko. Jde o omyl, cholesterol z vajec a mořských živočichů nezvyšuje hladinu cholesterolu v krvi. Běžný člověk si s konzumací vajec nemusí dělat starosti, podle Světové zdrav. organizace (WHO) se doporučuje max. množství 10 vajíček týdně (včetně vajíček použitých při vaření, v pečivu apod.) Jsou fantastickým zdrojem kvalitních bílkovin, mají vysoký obsah zinku, vit. A,D,E,B (zejména B12). Ve žloutku se nachází lecitin, který hraje důležitou roli v řadě metabolických pochodů, ale především zabraňuje ukládání tuků v žilách - snižuje hladinu "špatného" cholesterolu. Tím přispívá k prevenci srdečních vad i žlučových kamenů, urychluje přeměnu tuků v energii. Vajíčka jsou vhodná pro činnost mozku, zlepšují paměť a koncentraci, přispívají k větší duševní rovnováze.
Nejlepší jsou vejce z domácích chovů. U velkochovů je vyšší riziko nákazy salmonelou - je nutná dokonalá tepelná úprava, nutriční hodnoty těchto vajec jsou nižší. Vajíčka pomáhají proti artritidě a osteoartritidě, chrání před vznikem rakoviny, srd. vad a chudokrevnosti, zlepšují činnost mužských pohl. orgánů. U malých dětí by se mohla vyskytnout alergie, pokud se vejce podávají dítěti příliš brzy.

Tip na vlasy suché bez lesku: rozšlehat jedno vejce ve sklenici piva a po umytí aplikovat místo kondicionéru.

Tip pro mastnou pleť: jeden bílek rozšlehat a smíchat se šťávou z půlky citronu, potřít obličej (vyjma očí a bezprostředního okolí), nechat 5min. působit, poté opláchnout vlažnou vodou.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama