Ryby a mořští živočichové

19. července 2010 v 17:37 | Jitule |  Užitečné informace
Rybí maso je jedinečným zdrojem bílkovin a nerostných látek, mořské ryby se můžou chlubit vysokým obsahem jódu. Ve všech druzích ryb jsou přítomny vit. řady B a v rybách s vyšším obsahem tuku se ve větším množství nacházejí i vit. A, D, E, jakož i polynenasycené mastné kyseliny typu omega 3, které jsou pro naše zdraví nezbytné. Rybí maso je nejlepší zapéct v troubě, podusit v páře, ogrilovat nebo osmahnout na trošce oleje - tímto způsobem se z něj ztratí jen malá část původního obsahu živin. U výrobků z rybího masa, které jsou k dostání v obchodech, si musíme hlídat obsah průmyslových barviv a konzervačních látek.

Slanečci, sardinky, tuňák z plechovky - dobré pro srdce, pomáhají při léčbě revmatismu, osteoartritidy (vysoký obsah vit. D a vápníku), ekzémů, lupénky...

Kaprovité ryby - obsahuje vit. a min.látky, které jsou v ostatních druzích potravin obsaženy minimálně, dobré pro srdce, vybírat kusy pod 3kg

Mořští živočichové (krab, humr, krevety, garnáti, langusty, mušle, ústřice, hřebenatky, škeble...) - prevence srdečních vad (omega 3, selen), ovlivnění mužské potence a tvorby spermií (zinek), čerstvé zkonzumovat v den zakoupeni.

Zdroj: Michael van Strater - Průvodce zdravou kuchyní
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama