Strava těhotných žen

27. června 2011 v 18:04 | Jitul |  Užitečné informace


Z dietologického hlediska dbejte na přísun kyseliny listové (listová zelenina-špenát, chřest, kapusta, brokolice, květák, zelí, ořechy, droždí, luštěniny, obiloviny, játra, žloutek, otruby), železa(játra, maso a masné výrobky s obsahem krve, žloutky, zelenina, ovoce) a bílkovin - hlavně těch plnohodnotných - živočišných.
Hlavně nehladovte, glykémie v graviditě lehko klesá, pak by mohlo nastat i poškození mozku plodu.
Dbejte na dostatek esenciálních mastných kyselin - ryby, ořechy, rostliné oleje, olivový polej, olivy, různá semínka...
Pak taky vápník a fosfor - mléko a mléčené výrobky, hlavně tvaroh, tvrdé sýry, sušené mléko, maso, luštěniny, kvasnice.
(čerpáno z Klinické dietologie)

Souhrn výživy pro těhotné ženy:
- min. 3 porce obilovin (125g uaveřené jako příloha, plátek chleba, rohlík
- zelenina 3porce (125g), z toho 2syrové a alespoň 1 zdroj kys.listové
- ovoce 2porce (100g), 1 syrové
- mléko a mléčné výrobky 3 porce (55g sýra, 200g jogurt,tvaroh, 200ml mléka...)
- maso 1porce (80-100g zasyrova, 2vejce, miska sojových bobů...) optimálně 2x do týdne ryba
pestrá strava v menších častějších dávkách.

Příklad jídelníčku:
Sn.sklenka mléka, 2celozrnné rohlíky, máslo, tvrdý sýr, rajče
Přes. 2banány
Ob. polévka drůbková s nudlemi a petrželovou natí, hovězí roláda se sosem, brambory, brokolice
Sv.1 plátek bábovky s ořechy, nektar
Več. 2pl slunečnicového chleba, 50g sardinky v oleji, 50g tvaroh - pomazánka,paprika
Več2. jahodový koktejl (100g jahody, 100mléko)
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 angelik angelik | 13. července 2011 v 20:40 | Reagovat

ten ukazkovy jidelnicek je fakt pekny

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama